Maailm on viimase paari kuu jooksul kiiresti muutunud. COVID-19 pandeemia mõjutab ühel või teisel moel meid kõiki – ettevõtted on kolinud kaugtöö juurde, muutnud oma protsesse täielikult või isegi kõik peatanud. Need muudatused tekitavad ebakindlust, mis mõjutab sinu töötaja üldist heaolu. 

Eesti töötervishoiu ja tööohutuse seadus muutus 2019. aasta alguses ja üheks muudatuseks oli psühhosotsiaalsete ohtude fookusesse seadmine. On palju ettevõtteid, kellel pole veel olnud võimalust oma protsesse ja tööd uue seaduse kohaselt kohandada, kuid praegune erakorraline olukord muudab psühho-sotsiaalsed aspektid esmatähtsaks. Peame selle tähelepanu keskpunkti võtma ja veenduma, et meie töötajatel läheb hästi – nii füüsiliselt kui ka vaimselt.

Mida saad sina kui tööandja selle jaoks teha? Kuidas saaksid sa toetada oma meeskonda, kes töötavad kaugtööna?

1.  KOMMUNIKATSIOON ON EDU VÕTI

Teadmatus, mis ja miks nii toimub, on üks ebakindluse põhisambaid. Seetõttu on kriisi ajal oluline suhelda oma töötajatega isegi rohkem kui kunagi varem. Inimesed väärivad teada saamist, mis ja miks muutub ning mida see nende jaoks tähendab.

Kodus töötavatele inimestele võib see olla sama lihtne kui igapäevane koosolekutel käimine või uudiskirja sagedasem saatmine. Leia enda jaoks viis, mis sobib sinu ettevõtte kultuuriga kõige paremini. 

Töötamine kaugtööna võib põhjustada ka inimeste isoleerituse ja üksinduse tunde. Suhtlemine sinu töötajatega aitab näha, kuidas neil läheb ja näidata neile ka, et sa oled nende jaoks olemas, kui nad võivad sind vajada. Ettevõtted, kelle jaoks on kaugtöö uudne, võiksid kasutada aega selleks, et tõsta üleüldisi teadmisi selle osas, kuidas tulla toime eraldatuse, üksinduse ja isegi füüsiliste riskidega, mida kodust töötamine võib tuua. 

2. LEPI KOKKU UUED TÖÖVIISID

Kui olukord, protsessid ja “normaalsus” muutuvad, on nüüd aeg meeskonnaga kokkuleppeid sõlmida. Võtke hetk, et kokku leppida uued koos töötamise viisid. Julgusta inimesi olema avatud oma vajadustele ja olukorraga kohanemisel tekkivatele raskustele. Näita üles empaatiat ja võta arvesse, et kõigil on oma elus erinevad asjad ja nende ressursid on erinevad. Näiteks, töötaja koos lastega vajab rohkem paindlikku tööaega, kuna koolid on suletud ning nad peavad olema lastele ka õpetaja eest ning selle samuti oma graafikusse mahutama. Siin tuleb taas omavaheline suhtlus sisse – küsi, kuidas inimestel läheb ning uusi kokkuleppeid sõlmides kuula kindlasti ka meeskonna vajadusi. 

Üks asi, mida ma eriti soovitan, on leida viis, kuidas hoida asju nii normaalsuse lähedal kui võimalik. Nii, et kohtumistel, mis olid alati silmast silma, võiks olla reegel alati video sisselülitada. Sama kehtib ka töö sotsiaalse poole kohta – julgustage oma meeskondi tegema virtuaalseid kohvipause või virtuaalset lõunasööki. 

3. PAKU TÖÖTAJATELE TÖÖKS VAJALIKKE VAHENDEID

Esmalt, tee juhtimine kättesaadavaks. Paluge oma juhtidel teha oma kalendritesse ruumi virtuaalsete koosolekute jaoks, mida inimesed saavad kasutada võimalike küsimuste lahendamiseks. Mõelge sellele, tavaliselt võivad inimesed sinu kontorisse sisse astuda või  rääkida sinuga kohvimasina kõrval, kuid nüüd oled nähtamatu. Veendu, et töötajad teavad, kuidas nad saavad sinu ettevõtte võtmeisikutega ühendust võtta. Teine hea mõte on jagada väliseid ressursse, millest inimesed võiksid kasu saada – materjale selle kohta, kuidas ennast hoida, jagada artikleid kodust töötamise kohta, käivitada ettevõttesisesed tugigrupid või lihtsalt jagada virtuaalset koolitust, et hoida töötajaid vormis. 

Ettevõtetele, kellel on käes rohkem aega, võib olla hea mõte investeerida see aeg töötajate arendamisse. Julgusta enda meeskonda osalema veebikoolitustel, mille jaoks nad tavaolukorras aega ei leia. Paljudel ettevõtetel on juba online koolituste nimekiri olemas. 

Ja ärgem unustagem ka ressursse, mida teie töötajad on harjunud kontoris kasutama. Tee kindlaks, et su töötajatel oleks kõik olemas, mida neil kodus töötamisel vaja läheb. Raamatupidajad võivad olla harjunud töötama mitme monitoriga – seega miks mitte saata neile kuvareid koos kõigi teiste tavapäraselt kasutatavate ergonoomiliste vahenditega nende kodukontoritesse? Sina tunned enda inimesi – millest nad võiksid kasu saada?

Seega ole oma inimeste jaoks olemas ja tõesti kuula nende soove – olen kindel, et neil on mitmeid toredaid mõtteid, mida jagada!

Kui tunned, et soovid oma töötajate toetamisel abi, siis anna meile julgelt märku! Aitame meeleldi!

Räägime lähemalt. Helen Pärli | +372 55617100 | helen@smartful.ee | www.smartful.ee

OLI KASULIK LUGEMINE? JAGA ARTIKLIT KA SOTSIAALMEEDIAS

Leiad artikli nii Facebookist kui ka LinkedInist.

Soovid töötajate toetamisel abi?

Oleme meeleldi abiks!