Interim personalijuhtimine on Eestis veel suhteliselt uus kontseptsioon. Kuigi teenus on mujal maailmas tuntud ja levinud, on Eestis selle nimetamisel ja sisu määratlemisel kasutusel mitmed erinevad terminid: “ajutine personalijuht”, “mobiilne personalijuht”, “personalijuhi rent,” ja “personalijuhi teenus.” Need kõik viitavad aga ühele ideele – ettevõte kaasab välise personalijuhtimise eksperdi tegelema kindla HR-valdkonna ülesandega või võtma ajutiselt üle personalijuhtimise vastutuse, täites juhtkonna ootusi paindlikkuse ja efektiivsuse osas.
Ettevõtted seisavad tihti valiku ees, kas värvata majasisene personalijuht töölepinguga või tuua ajutiselt ettevõttesse spetsialist, kelle ülesanne on fokuseeritud kindlatele projektidele või probleemidele. Järgnevalt toome välja mõned peamised erinevused kahe töövormi vahel.
Majasisene personalijuht: Pühendunud töötaja, kes on ettevõttega pikaaegselt
Interim personalijuht: Pühendunud ekspert, kes tuleb ettevõttesse kokkulepitud perioodiks
Majasisene personalijuht: Tööleping, mis lähtub töölepingu seadusest
Interim personalijuht: Osapoolte vaheline (teenus-)leping, mis võib muuhulgas sisaldada konfidentsiaalsust, konkurentsipiirangut, intellektuaalse vara kaitset, kokkulepet ületundide eest jm
Majasisene personalijuht: Töötaja palgafond, puhkusetasu, töövõimetuslehe tasud, töövahendid, litsentsitasud, koolitused, hüvedepakett (nt spordikompensatsioon, tervisekindlustus jm) jne
Interim personalijuht:
Lepingus kokkulepitud tasu, enamasti kas tunni-, projekti- või kuupõhine tasu.
Majasisene personalijuht: Tavaliselt 1.0 (aga ka kokkulepitud osaline koormus näiteks 0.75 või 0.5)
Interim personalijuht: Väga paindlik, vastavalt kokkuleppele, tavaliselt 0.2 – 1.0
Majasisene personalijuht: Eeldatavalt tähtajatu tööleping, kuid võimalik ka kuni viieaastane tähtajaline leping
Interim personalijuht: Enamasti tähtajaline, võib olla mõnest nädalast mitme aastani
Majasisene personalijuht: Vastavalt töölepinguseadus ptk 5
Interim personalijuht: Vastavalt lepingus sätestatud kokkuleppele
Majasisene personalijuht: Töötajale rakendub tööle asumise päevast arvates kuni neljakuuline katseaeg
Interim personalijuht: Vastavalt kokkuleppele, sageli ilma katseajata
Majasisene personalijuht: Pikaajaline strateegia, organisatsioonikultuuri loomine ja hoidmine
Interim personalijuht: Konkreetsete projektide juhtimine (nt protsesside disain ja juurutamine, muudatuste juhtimine)
Majasisene personalijuht: Tavaliselt vajab pikemat sisseelamisperioodi ja ettevalmistust. Kokkuleppe sõlmimisest kuni tööleasumiseni võib minna mitmeid nädalaid või kuid
Interim personalijuht: Kiire sisseelamine, sageli saab tööle asuda väga lühikese etteteatamisajaga (kasvõi mõne päevaga)
Interim personalijuhtide kaasamine pakub paindlikkust ja võimaldab lahendada kiireloomulisi personalijuhtimise vajadusi ilma, et ettevõte võtma pikaajalise töölepingulise kohustuse.
Näiteks võib interim personalijuhi rolli kaasata, kui ettevõte on kasvufaasis ja vajab HR süsteemide ülesehitamist või on käimas suuremad muudatused, mis vajavad juhtimist. Ajutine personalijuht toob ettevõttesse kaasa valdkondliku ekspertiisi, olles samas ka kuluefektiivne lahendus, kuna see võimaldab ettevõttel kasutada spetsialisti teenuseid täpselt selleks perioodiks, kui seda on kõige rohkem vaja, ilma et oleks vaja püsivalt palgata uut töötajat. See on eriti väärtuslik, kui ettevõtte vajadused muutuvad kiiresti või ajutiselt, näiteks ettevõtte ümberkorralduste või kiire kasvu perioodidel.
Interim personalijuht on sobiv valik, kui:
Kui ettevõte hindab pikaajalist strateegiat, organisatsioonikultuuri arendamist ja juhtimise järjepidevust, sobib tavaliselt paremini püsiva maja-sisese personalijuhi palkamine.
Leiame sinu vajadustele sobiva lahenduse – küsi julgelt pakkumist!