Kommunikatsioon. Oi, see kommunikatsioon. Me kasutame seda sõna nii tihti – eriti tööalaselt. Tavaliselt, kui esineb tööl probleeme seoses produktiivsuse, tööülesannete jaotamise ja töökaaslaste vahelistes suhetes, on peamine probleem suhtlemisoskus.
Osav suhtlemisoskus ei muuda ainult sinu tööd lihtsamaks, vaid võib kaasa tuua produktiivse asjaajamise kui ka töösuhted, mis püsivad aastaid! Allolevad nipid on imelihtsad, aga toovad töökohta suuremas pildis värske ja sõbraliku atmosfääri.
Töökohas on draama paratamatu. Küll aga soovitame sul proovida midagi uut – selle asemel, et kedagi tagaselja klatšida, proovi hoopis tema kohta midagi head öelda. Parema tunde võib sullegi ootamatult tuua, kui vastad “Ma tean!” asemel “Sul on õigus!”. Nii oledki juba grammivõrra mõnusam töökaaslane, kes soosib inimestes head!
Selle asemel, et küsida “Kas teil on veel küsimusi?”, proovi sõnastada lause ümber. Näiteks “Millised küsimused teil tekkisid?”. Esimene versioon soosib enamjaolt vaikust, kui teine toob pea alati küsimused lauale. See toimib! Proovi ise järele, et veenduda!
Kui sul on vaja öelda midagi olulist olukorras, kus inimesed karjuvad teineteisest üle – näiteks tuliseks kiskunud koosolekul – siis proovi korraks sosistada. See võib kõlada totralt, aga usu, see toimib! Inimestel tekib huvi ja nad jäävad hetkega vait. Meie psühholoogia on nii loodud.
Kui satud olukorda inimesega, kes on peaaegu, et vaenulik ja ohtlik – näiteks äärmiselt keeruline situatsioon, kus töökaaslane on kaotanud aru või vaevleb paanikahoo käes -, siis vii tema mõtted kriisilt eemale küsides midagi, mis nõuab matemaatilist arvutamist. Hea viis on ka arutada personaalsete asjade üle – see kõik mõjub tuttavalt ja rahustavalt.
Kahjuks pole me kõik loodud esinema avalikult. Kui näed kedagi häbelikku laval või koosoleku ruumis rääkimas juhatusele möödunud kuu numbritest, siis vaata talle otsa ja nooguta sõbralikult. See annab häbelikule inimesele julgust juurde.
Ütle kõigile tere, keda tunned. Liftis, koridoris, kontori köögis. Naerata sõbralikult ja ole viisakas. Kujuta ette, et näed kedagi hoones kaks korda aastas ja iga kord, kui kohtute, naeratad ja teretad sõbralikult. See inimene arvab sinust kindlasti hästi!
Tutvu ka meie suhtlemisoskuste koolitustega siin.
Leiame sinu vajadustele sobiva lahenduse – küsi julgelt pakkumist!