7 müüti, mida iga organisatsioon peaks koolituste kohta teadma

Koolitused mängivad olulist rolli töötajate arendamisel ja organisatsiooni edukuse tagamisel. Siiski on mitmeid müüte, mis võivad mõjutada koolitustesse suhtumist ja nende efektiivsust. Smartful Growth koostööpartnerid, oma ala spetsialistid Neidi Kompus (career coach), Kristjan Kaskman (meeskonna ja kriisijuhtimise koolitaja) ja Reelika Jeferjev (enesejuhtimise treener ja koolitaja) jagavad oma kogemusi ja selgitusi levinud väärarusaamadest, pakkudes samas praktilisi nõuandeid, kuidas koolitustest tõeliselt kasu saada.

“Koolitusel osalemine teeb töötaja “korda” või muudab töötaja käitumist”

Paljud usuvad, et koolitusele saatmine muudab töötaja kohe produktiivsemaks või parandab tema käitumist. Paraku pelgalt koolitusel osalemisest ei piisa. Selleks, et toimuks tegelik muutus, peavad töötajad uued teadmised ka praktikasse rakendama. Ilma praktikata jäävad koolituse õppetunnid vaid teoreetiliseks teadmiseks. Kui on hästi koostatud koolitused, siis need sisaldavad kindlasti ka praktilisi harjutusi, juhtumiuuringuid ja simulatsioone, mis aitavad omandatud teadmisi reaalses elus rakendada.

“Ainult uued töötajad vajavad koolitamist”

Organisatsioonid investeerivad sageli rohkelt ressurssi uute töötajate koolitamisesse, kuid unustavad olemasolevad töötajad. Täiendkoolitused on sama olulised, kuna need aitavad kaasa töötajate pidevale arengule ja organisatsiooni edukusele. Iga töötaja, olenemata staažist, vajab aeg-ajalt uusi teadmisi ja oskusi.

“Kõik inimesed õpivad samamoodi”

Üks suurimaid eksiarvamusi on, et kõik inimesed õpivad ühtemoodi. Tegelikult on õppimisstiilid väga erinevad. Mõned õpivad paremini visuaalide kaudu, teised aga kuulmise teel. Erinevate meetodite kasutamise kaudu on võimalik luua sobilik õpikeskkond erinevate õppimisstiilidega osalejatele.

“Koolituselt saab kiireid lahendusi”

Sageli arvatakse, et koolitus pakub kiireid ja universaalseid lahendusi töökohaga seotud probleemidele. Kuigi koolitus võib anda kasulikke tööriistu ja strateegiaid, on kiireid lahendusi keeruline rakendada ilma põhjaliku mõistmise ja praktiseerimiseta. Edukaks muutuseks on vaja individuaalset pingutust, tuge organisatsioonilt ja järjepidevat praktikat.

“Koolitaja vastutab täielikult õpitu rakendamise eest”

Tõsine eksiarvamus on, et koolitaja on täielikult vastutav koolitusel omandatud teadmiste rakendamise eest. Tegelikkuses aga lasub suur vastutus organisatsioonil ja juhtidel. Ilma nende toeta ja jätkutegevusteta on koolituse mõju lühiajaline. Juhid peavad looma keskkonna, mis soodustab õpitu rakendamist ning motiveerib töötajaid.

“Koolitaja suudab motiveerida kõiki osalejaid”

Levinud on arvamus, et koolitaja suudab motiveerida kõiki osalejaid õppima ja aktiivselt kaasa töötama. Mitte päris – motivatsioon on individuaalne ja sõltub paljuski isiklikest eesmärkidest, karjääriambitsioonidest ning elusituatsioonidest. Koolitaja saab pakkuda inspireerivaid materjale, kuid lõppkokkuvõttes sõltub motivatsioon osalejatest endist ja nende töökeskkonnast. Koolitus on aja raiskamine ainult siis, kui osaleja nii arvab ja ütleb. Isegi kui osaleja tunneb, et ta teab kõike koolitatavast teemast, on alati midagi uut, mida õppida, meenutada või avastada erineva vaatenurga alt.

“Koolitustel osalemine tähendab, et ma olen ebapädev”

Mõnikord tunnevad osalejad, et koolitusele saatmine viitab nende puudulikele oskustele või teadmistele. Arvatakse, et kõik vajalikud oskused saab omandada ainult tööd tehes. Kuigi praktiline töökogemus on hindamatu, võivad struktureeritud koolitused pakkuda süstemaatilist ja põhjalikku teadmiste omandamist, mida töökohal alati ei saa. Pidev enesetäiendamine on täiesti loomulik ja pakub suurepärast ettevalmistust ning uusi vaatenurki, olenemata staažist või ametikohast.

Koolitused on hindamatu osa töötajate arengust ja organisatsiooni edust, kuid nende efektiivsust ei tohiks ülehinnata ega alahinnata. Koolitustega seotud müüdid võivad tekitada ekslikke ootusi ja pettumusi. Seepärast soovitame võtta teadmiseks koolitajate näpunäited, et koolituste kasutamine oleks ettevõttele ja nende töötajatele võimalikult kasulik. Kokkuvõttes võib öelda, et eduka koolituse võti peitub järjepidevas õppimises, organisatsioonilises toetamises ja individuaalses pühendumises.

Telli Smartful Growth koolitusvajaduse audit 

Kui soovid teada, kuidas koolitused võivad sinu organisatsiooni kõige tõhusamalt toetada, telli meie koolitusvajaduse audit. Lisainfo leiad siit

Vaata Smartfuli pakutavaid koolitusi siit. 

Veel põnevat lugemist

Vaata kõiki

Broneeri aeg konsultatsiooniks!

Leiame sinu vajadustele sobiva lahenduse – küsi julgelt pakkumist!

Broneeri aeg