Avaleht | Blogi | Mida teha kui töökuulutusega sobivat kandidaati ei leidnud?
Mida teha kui töökuulutusega sobivat kandidaati ei leidnud?
Tempokas värbamismaailmas võib osutuda õige kandidaadi leidmine väljakutseks. Isegi köitva ja silmapaistva töökuulutuse loomine ei pruugi tuua ideaalset kandidaati. Siinkohal tuleb mängu sihtotsing, mis pakub strateegilist lähenemist, et jõuda parimate kandidaatideni. Märtsikuu artiklis keskendume me sihtotsingu eripärale, uurides selle eeliseid ning millal ja kuidas seda tõhusalt kasutada.
Miks ei toonud töökuulutus mulle sobivat kandidaati?
Enne kui liigume sihtotsingu juurde, alustame eeltööst. Meie kogemus on näidanud, et sobivate kandidaatide puudus on tingitud sageli kandidaadile seatud ootuste ja rolli kirjelduse ebakõlast. Seega on otsitava kandidaadi profiili kaardistamine eduka värbamise alus.
- Keda me otsime? Ainuüksi ametinimetus ei ole profiili kirjeldus. Mida turundusspetsialist tähendab ühe ettevõtte jaoks, võib täielikult erineda sellest, kuidas näeb seda teine ettevõte. Seetõttu on oluline aru saada, mida ametinimetus antud olukorras ettevõttele tähendab.
- Olulised vs “kasuks tuleb kui on” omadused – Mis oskused on olulised igapäevaste tööülesannete ja vastutusvaldkondade edukaks täitmiseks? Mis oskused tooksid tiimi lisandväärtust juurde kuid pole otseselt individuaalse töö tegemiseks hädavajalikud? Või oleme me mõnes ootuses liiga kinni?
- Miks? Värbamine on suur investeering, mis tähendab nii finantsilist kui ka ajalist kulu. Et maksimeerida investeeringu tasuvust, on oluline küsida “miks” küsimusi. Kandidaatidele esitatud ootuste taga oleva eesmärgi mõistmine tagab, et iga samm on sihipärane ja eesmärkidega kooskõlas.
- Tööandja bränding: Sinu töökuulutus peab teiste seast silma paistma. Tavapärased müügiargumendid, nagu “tore tiim” ja “konkurentsivõimeline töötasu”, ei pruugi olla piisavad, et köita kandidaatide tähelepanu. Silma paistmiseks on Sul vaja mõista enda ideaalset kandidaati sügavuti. Mis köidab päriselt nende tähelepanu, mis on nende jaoks oluline, mis tekitab “wow” efekti jne?
Millal peaksid Sa kasutama sihtotsingut?
Kui ootamine tulemusi ei anna, on aeg ohjad enda kätte võtta. Sihtotsing tähendab aktiivset kandidaatide otsimist, mitte sõltumist passiivsetest lähenemismeetoditest nagu näiteks “postita töökuulutus ja palveta, et sealt tulevad ideaalsed kandidaadid”.
- Talendipõhine turg: Turul, kus kandidaatidel on märkimisväärne mõjuvõim, peavad värbajad/tööandjad olema need, kes teevad esimese sammu.
- Kohene värbamisvajadus: Kui värbamisega on kiire, siis ei tasuks ainult kandideerijatele panustada, kuna nad ei pruugi kõikidele ootustele vastata.
- Niši rollid: Spetsialiseerunud ametikohtadele, kus õigete talentide leidmine nõuab praktilisemat ja personaalsemat lähenemist.
Kuid pea meeles, et sihtotsing ja värbamine on kui ühe mündi kaks külge. Erinevalt tavalistest kandideerijatest, kes väljendavad ise huvi ja juba teavad ettevõttest, nõuavad sihtotsingu kaudu leitud kandidaadid teistsugust lähenemist. Sihtotsingu puhul on oluline mõista, et lisaks potentsiaalse kandidaadi oskuste hindamisele, müüvad värbajad aktiivselt ka ettevõtet ja rolli.
Efektiivne protsess.
Nagu artikli alguses mainitud, algab kõik põhjalikust eeltööst. Järgnevalt toome välja mõningad asjaolud, millega võiksid enne sihtotsingu tegemist arvestada:
- Konkurentide analüüs: Uuri teisi ettevõtteid, kes otsivad Sinuga sarnaseid rolle. Analüüsi nende töökirjeldusi, et näha, mis olulisi oskuseid ja ootuseid nad kandidaatidele seavad. Vaata ka üle, milliseid hüvesid, soodustusi ja arenguvõimalusi nad pakuvad.
- Valdkonna ülevaade: Kas antud valdkonnas on kandideerijaid palju või annab sihtotsing tõenäolisemalt paremaid tulemusi?
- Otsingukanalite valimine: Mis platvorme, võrgustikke või kanaleid kasutavad konkreetse valdkonna spetsialistid kõige sagedamini? Kas on nišiplatvorme või tööstusharu spetsiifilisi kogukondi, mis võiksid olla kandidaatide leidmiseks tõhusad kanalid?
- Ajaline investeering: Pane paika kindel ajakava kogu värbamisprotsessile.
- Talendipanga kasvatamine: Isegi peale ametikoha täitmist on potentsiaalsete kandidaatidega suhtlemise säilitamine hindamatu. Tekita võimalus ka tulevikus kandidaadiga ühenduse võtmiseks, et hiljem taas vajadusel ühendust võtta.
Kas oled valmis tõstma värbamise järgmisele tasemele? Smartfulis pakume igakülgset tuge värbamise, sihtotsingu ja kohandatud koolitustega. Võta meiega julgelt ühendust ja leiame parima lahenduse!